قیمت میز مجلسی مدرن
قیمت میز مجلسی مدرن
ژوئن 7, 2021
میز مدرن با کیفیت
میز مدرن با کیفیت
ژوئن 8, 2021

قیمت میز روستیک با اپوکسی

قیمت میز روستیک با اپوکسی

آموزش ساخت میز روستیک وود تک

قیمت میز روستیک با اپوکسی : در حال حاضر میزهای رزین و روستیک در دو سبک مدرن و کلاسیک ساخته می شوند،  سهم بزرگی از بازار را تشکیل داده اند.  میز روستیک وود تک  از جذابیت بالایی برخئردار است و  و به همین علت توانسته اند که طرفداران بسیاری را کسب کند. میزهای رزینی از تلفیق هنرمندانه ی چوب و رزین ساخته می شوند. رزین ها در دو مدل طبیعی و مصنوعی در بازار موجود هستند. رزین های طبیعی در گذشته کاربردهای بسیاری داشته اما امروزه بیشتر از رزین های مصنوعیبریا ساخت میزهای رزینی بهره می برند. رزینی که از آن در طراحی و ساخت میز های روستیک  استفاده می کنند رزین اپوکسی است. رزین اپوکسی از خانواده ی رزین‌های دوجزئی بوده که متشکل از  پایه رزینی و هاردنر است. در ادامه ی مطلب قصد داریم در مراحل ساخت میز روستیک را شرح دهیم:

 

نوع چوب، موثر در قیمت میز روستیک با اپوکسی

اولین مرحله در ساخت میز روستیک با رزین اپوکسی  تهیه چوب است. در انتخاب چوب باید دقت بسیاری کنند چرا که زیبایی میز روستیک  بستگی به انتخاب چوب دارد. انتخاب چوب کاملا سلیقه ای است اما رایج ترین چوب هایی که برای طراحی و ساخت میز روستیک  مورد استفاده قرار می گیرد، چوب گردو، افرا، سنجد، بلوط، توت، توسکا و… می باشد. استفاده از این چوب ها باعث بالارفتن استحکام هر چه بیشتر میز ها است. میز روستیک  در زمان خرید چوب یکی از مواردی که باید حتما به آن توجه کرد میزان رطوبت موجود در چوب است. رطوبت تاثیر بسیار منفی بر روی رزین اپوکسی می گذارد به همین علت در هنگام خرید چوب از فروشنده بخواهید که یک چوب کاملا خشک را در اختیارتان بگذارد.

 آماده سازی چوب برای ساخت میزهای مدرن و کلاسیک

 

پس از خرید چوب مناسب نوبت به آماده سازی آن ها است که از مراحل مهم ساخت میزهای روستیک به شمار می رود.  چوب باید فاقد هرگونه حفره، پوسیدگی، برجستگی و آلودگی باشد. این موارد با تراشیدن چوب با استفاده از دستگاه های صنعتی انجام می گیرد.  بدین منظور اگر حفره ای در سطح چوب وجود دارد باید با بتونه پر شود. در میزها باید تمامی برجستگی ها با سمباده برطرف شود و همچنین سطح چوب را باید از هرگونه آلودگی پاکسازی نمود.

 

قدم بعدی، اعمال لایه ی اول

 

در این مرحله باید چوب ها را داخل قالب گذاشته و  رزین اپوکسی و هاردنر را طبق دستور دستورالعمل کارخانه سازنده  با نسبت معین شده مخلوط کرده و در داخل قالب بریزید. لازم به ذکر است که هر بار که می خواهید  رزین و هاردنر را با هم مخلوط کنید باید دقت کنید وزن مجموع آن ها بیشتر از یک کیلو نگردد یعنی هر بار حداکثر یک کیلو رزین و هاردنر را مخلوط کنید و در داخل قالب بریزید. حداکثر ارتفاع لایه ها هم نباید بیشتر از 5 میلی متر شود. در مخلوط کردن رزین با هاردنر دقت نمایید و با صبر و حوصله این کار را انجام دهید تا از تشکیل حباب جلوگیری شود. زمانی که رزین را داخل قالب اضافه نمودید به خود اجازه دهید تا کف و قالب و دور تا دور چوب ها را بپوشاند و سپس چند دقیقه صبر نمایید تا حباب ها خارج شود و در صورتی که حباب در رزین موجود بود  شعله فندک و یا سشوار صنعتی را بر روی آن بگیرید حباب ها خارج شود.

پس از اعمال لایه  اول به قالب باید به مدت 24 ساعت زمان بگذرد تا کاملا خشک شوند. پس از خشک شدن نوبت به اعمال لایه ی دوم می رسد اما قبل از ریختن لایه دوم اگر غباری بر روی سطح اول وجود دارد را تمیز کنید. پس از اعمال لایه ی دوم نیز باز 24 ساعت صبر کرده تا رزین کاملا خشک شود و سپس لایه های سوم و… را اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *